Pionierzy zaawansowanej ceramiki, czyli polsko-japońska droga do sukcesu

Kazuo Inamori

dr Kazuo Inamori - filozof, filantrop, założyciel Kyocery


Firma została założona w Japonii sześćdziesiąt lat temu przez dra Kazuo Inamoriego, pierwotnie pod nazwą Kyoto Ceramics Co., i zatrudniała zaledwie 28 pracowników. W 1982 r., po połączeniu z czterema oddziałami, firma przyjęła nazwę Kyocera Corporation, która jest stosowana do dzisiaj. Kyocera Corporation obecnie może pochwalić się ponad 70 tysiącami pracowników na całym świecie. Firma powstała w kwietniu 1959 r. jako mały warsztat w Kyoto, prowadzony przez niewielką grupę młodych ludzi, którzy zaczęli produkować ceramiczne izolatory do TV. Począwszy od tradycyjnej działalności związanej z ceramiką, organizacja przez wiele lat poszerzała ofertę o szereg nowych produktów i usług. Były to m.in. komponenty motoryzacyjne, urządzenia elektroniczne, systemy absorbowania energii słonecznej i rozwiązania do zarządzania dokumentem, gdzie kluczowym komponentem jest bęben ceramiczny Kyocera.

Początki komponentów ceramicznych

Na początku ich celem było stanie się najlepszą firmą w okolicy, ale mieli także marzenie, by być najlepszą firmą zajmującą się zaawansowanymi wyrobami ceramicznymi na świecie. Dzięki silnej woli i pionierskiemu duchowi to marzenie się spełniło. Obecnie Kyocera jest światowym liderem na rynku zaawansowanych komponentów ceramicznych. Jak do tego doszło? Inżynier Kazuo Inamori, mając 27 lat i wierząc w swoje inżynierskie umiejętności, stworzył Kyoto Ceramics wraz z siedmioma znajomymi i pomocą 20 absolwentów szkoły wyższej. Skupili się oni na produkowaniu „U-shaped Kelcima”, czyli części do kineskopów w telewizorach. Użyli do tego technologii zaproponowanej przez Inamoriego, bazującej na zaawansowanej ceramice.

Filozofia ciągłego rozwoju

Kyocera produkowała 200 tys. części na miesiąc, mimo że liczba pracowników i wyposażenie były ograniczone. W tym czasie większość ceramicznych części do urządzeń elektrycznych była produkowana za granicą, ale Kyocera, zapytana, czy są w stanie stworzyć jakiś produkt, natychmiast odpowiadała: „Zostawcie to nam!”. Kyocera stawiała swoje pierwsze kroki dzięki akceptowaniu zleceń, których inni nie mogli się podjąć. Niedługo po powstaniu Kyocera zdefiniowała swoją filozofię jako „tworzenie możliwości zarówno dla materiału, jak i dla rozwoju intelektualnego pracowników, i dzięki wspólnym staraniom, przyczynienie się do rozwoju społeczeństwa”. Już od początku Kyocera stale przynosiła zyski i stała się międzynarodowym przedsiębiorstwem.

Od bębna ceramicznego do sztucznej inteligencji

Korporacja oferuje dziś ogromną różnorodność produktów i komponentów, które znajdują zastosowanie w wielu branżach, od superkomputerów po komputery dla ISS i NASA Mars Rovers. Dla urządzeń drukujących komponentem zwiększającym wydajność jest znany bęben ceramiczny Kyocera. W ciągu ostatnich 60 lat Kyocera charakteryzowała się niezrównanym rozwojem i determinacją, co zaowocowało odniesionymi sukcesami w każdej z wielu gałęzi działalności grupy. Obecnie firma wciąż skutecznie stawia czoła wyzwaniom, dostosowując ofertę do współczesnego świata pełnego nowych technologii, takich jak robotyka, Internet Rzeczy, 5G, sztuczna inteligencja i przetwarzanie danych w chmurze.

Przełomowe innowacje

Filozofia biznesu dra Inamoriego stała się uznanym na całym świecie sposobem rozumienia profesjonalizmu przy jednoczesnym dążeniu do wielkości. Z tego powodu dr Inamori został uhonorowany w 2009 r. nagrodą Entrepreneur for the World na World Entrepreneurship Forum w Lyonie we Francji. Korzystając z ponad 200 różnych rodzajów ceramiki, firma była pionierem wielu przełomowych innowacji w niezliczonych branżach. Kyocera Document Solutions odgrywa dziś kluczową rolę w grupie, oferując innowacyjne rozwiązania w zarządzaniu dokumentem. Istotnym wydarzeniem było przejęcie w 2000 r. Mita Industrial Co. i stworzenie Kyocera Mita Corporation. W 2012 r. firma zmieniła nazwę na Kyocera Document Solutions, aby umocnić swoją pozycję wśród globalnych liderów w branży.

Polsko-japońska współpraca

– Arcus współpracuje z Kyocerą już od ponad 22 lat – mówi Michał Czeredys, prezes zarządu Arcus SA, przedstawiciela Kyocera Document Solutions w Polsce. – Cieszymy się, że my także mamy wpływ na wzmocnienie pozycji japońskiej marki w segmencie rozwiązań biznesowych do zarządzania dokumentem w Polsce i na świecie. Najnowsze zestawienia IDC potwierdziły skuteczność naszej współpracy. Kyocera znalazła się wśród topowych marek na polskim rynku zarządzania dokumentem – dodaje.

Akademia Nowych Technologii ArcusAktualnościZarządzanie dokumentem

bęben ceramiczny Kyocerabębny ceramicznejapońskie drukarkiKazuo Inamorikomponenty ceramiczneKyoceraKyocera CorporationKyocera Document SolutionsRespect the Divine and Love people


więcejmniej


więcejmniej