W dobie ery informacyjnej kluczowym elementem stało się dostarczanie i otrzymywanie wiadomości niemal natychmiast – w myśl zasady „czas to pieniądz”. W odpowiedzi na takie zapotrzebowanie powstała aplikacja Arcus InfoChat dla Lync, która zapewnia szybkie dostarczanie informacji typu pop-up do szerokiego grona użytkowników Microsoft Lync.

Aplikacja Arcus InfoChat dla Lync, to produkt dla podmiotów posiadających wdrożonego Lync’a, które mają potrzebę przesyłania krótkich, błyskawicznych wiadomości dużym grupom pracowników (np.: powiadamianie o alarmach, nowych pilnych zarządzeniach, składanie życzeń itp.). Pracownicy, pracujący w swoich aplikacjach dziedzinowych, nie mają zwykle otwartego programu pocztowego, stąd trudno przekazać im natychmiast ważną wiadomość – Arcus InfoChat dla Lync rozwiązuje ten problem.

Wymagania sprzętowe potrzebne do zainstalowania aplikacji:
Maszyna wirtualna z Win Server 2012, 16GB RAM, procesor 4 rdzenie 2,6. Baza danych SQL EXPRESS 2012 lub pełny SQL.

Aplikacja umożliwia wysyłanie wiadomości z:

  • Outlooka:
    Wiadomość wysyłana jest na skrzynkę specjalnej grupy dystrybucyjnej (Lync IM), a następnie do klientów Lync. Aby wysłać wiadomość IM w Outlooku wybieramy „Nowa wiadomość e-mail”, następnie „Książka adresowa”, następnie w polu „Książka adresowa” wybieramy docelową grupę Lync IM i po wpisaniu treści wiadomości wysyłamy. Wiadomość może zawierać hyperlinki. Ilość znaków jest ograniczona do standardowej ilości w Lync – na dziś jest to 800 znaków.
  • Portalu WWW:
    Wiadomości są publikowane (wpisywane) na portalu/forum w postaci postów. Wiadomości są przechowywane w bazie danych portalu. Baza co pewien czas jest „odpytywana”, czy nie pojawiły się w niej nowe wiadomości, jeżeli tak, są one pobierane i rozsyłane.
  • SMS:
    Wykupywana jest usługa SMS u dowolnego operatora (specjalny numer). Wiadomości przesłane zostają na wymieniony numer, następnie są wysyłane przez operatora na skrzynkę pocztową w Exchange. Skrzynka jest monitorowana przez aplikację – dokładnie tak samo jak w przypadku Outlooka.

 

Kontakt:
e-mail: ict@arcus.pl
tel.: +48 42 203 14 05, +48 42 203 14 10