Zdjęcie Michała Gembala

Dodatek do „Gazety Finansowej” „Raport CSR” zajmuje się tematyką Corporate Social Responsibility, czyli społecznej odpowiedzialności biznesu. W najnowszym numerze opublikowany został artykuł na temat raportu środowiskowego, który Arcus opublikował po raz pierwszy. Raport środowiskowy Arcus to podsumowanie działań prowadzonych w 2015 roku na rzecz ochrony środowiska.

Jak możemy przeczytać w „Raporcie CSR” Arcus wprowadza na rynek co roku dziesiątki tysięcy urządzeń elektronicznych oraz materiałów eksploatacyjnych do drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych, dlatego kwestia ekologii jest dla spółki szczególnie istotna. Firma jest jednym z największych na polskim rynku dostawców zintegrowanych systemów zarządzania dokumentem i korespondencją masową. W skład oferowanych systemów wchodzą zarówno urządzenia – drukarki i urządzenia wielofunkcyjne Kyocera oraz oryginalne materiały eksploatacyjne do nich, jak i  urządzenia do obsługi korespondencji firmy Pitney Bowes (adresarki, kopertownice, otwieraczkiskładarki) a także specjalistyczne oprogramowanie.

Michał Czeredys, Prezes Zarządu ARCUS wyjaśnia w artykule, że firma stawia na energooszczędny i ekologiczny sprzęt, a cały proces jego obecności na rynku, od zakupu, poprzez użytkownie, po utylizację jest maksymalnie bezpieczny dla środowiska. Raport środowiskowy Arcus jest podsumowaniem działań na rzecz ekologii.

Z artykułu możemy dowiedzieć się, że obrót sprzętem elektronicznym w Polsce reguluje wiele przepisów, ale kluczowa jest tzw. Ustawa o WEEE – Waste of Electrical and Electronic Equipment. Zgodnie z obowiązującymi przepisami Arcus jest zarejestrowanym Wprowadzającym w Głównym Inspektoracie Ochrony Środowiska (GIOŚ) od początku obowiązywania tej ustawy. Z prowadzonych działań firma składa coroczne raporty.

Arcus dba też o to, żeby użytkownicy urządzeń, są dzierżawione od firmy korzystali z nich w sposób bezpieczny dla środowiska.

Dlatego został stworzony własny system odbiorczy zużytych tonerów i ich wymiany na nowe, bezpłatny dla użytkownika dzierżawiącego sprzęt. Jak możemy przeczytać w „Raporcie CSR” w 2015 roku klienci dzierżawiący urządzenia wygenerowali ok. 13,5 tony odpadów tonerowych, które zostały w bezpieczny sposób przetworzone.

Prezes Michał Czeredys zwraca uwagę, że urządzenia firmy Kyocera ze względu na zastosowane zaawansowane rozwiązania techniczne są bardziej ekologiczne od produktów konkurencji. Drukarki i urządzenia wielofunkcyjne Kyocera są bardzo trwałe – gwarantowany okres przydatności ceramicznych bębnów wynosi minimum 100 000 stron lub trzy lata eksploatacji. Trwałe urządzenia Kyocera mają mniejszy wpływ na środowisko, w odróżnieniu od dominującego na rynku awaryjnego sprzętu, który wymaga napraw i częstszej wymiany wielu podzespołów, które stają się odpadami.

Pełna treść artykuły w najnowszym numerze „Gazety Finansowej” w dodatku „Raport CSR”.