employer branding opinia Arcus

employer branding opinia Arcus


W dzisiejszym wydaniu Pulsu Biznesu opublikowano opinię Michała Gembala dyrektora marketingu i PR w Arcus na temat zmian w sposobach rekrutacji na polskim rynku. Artykuł przedstawia działania, jakie firmy podejmują, aby stać się atrakcyjnym pracodawcą, jakie popełniają błędy oraz czego oczekują potencjalni pracownicy.

Działania i potrzeby pracodawców

Według Mai Gojtowskiej, specjalistki ds. employer brandingu i HR, autorki książki „Candidate experience” złota reguła rekrutacji to – traktuj kandydata jak swojego najlepszego klienta, która jednak nie znajduje odzwierciedlenia w polskiej rzeczywistości. Według „Barometru rynku pracy” przygotowanego przez Work Service prawie 65 proc. polskich firm deklaruje, że niedobór pracowników odbija się na nich działalności.

Rekrutacja a wizerunek firmy

– Firmy nie mogą sobie pozwolić na utratę talentów. Mimo to popełniają podczas rekrutacji elementarne błędy, przez co psują swój wizerunek i zniechęcają do siebie wartościowych ludzi – zwraca uwagę ekspert Arcusa. Opinia przedstawiciela spółki Arcus potwierdzona jest przez badania  eRecruiter i Great Digital, według których osiem na dziesięć osób spodziewa się wyjaśnienia, dlaczego nie zostali zakwalifikowani do dalszej fazy rekrutacji.  Opinie ekspertów są zgodne – za niedopuszczalną uznaje się sytuację, kiedy pracodawca koncentruje się na zatrudnionych, a osoby które nie zostały zakwalifikowane do kolejnych etapów, nie otrzymują feedbacku.

Dobre praktyki employer brandingu

Autorka książki „Candidate experience” twierdzi, że potencjalni pracownicy puszczają mimo uszu deklaracje firm dotyczące etyki, natomiast uważnie obserwują codzienne praktyki.  Jak wskazują badania eRecruiter i Great Digital aż 46 proc. kandydatów dzieli się z najbliższymi negatywnymi opiniami i doświadczeniami z rekrutacji, a 35 proc. odradza innym aplikowanie do firmy.

Nowe trendy w rekrutacji

Małe polskie firmy również idą w nowym kierunku. Future Processing, krajowy producent oprogramowania z sektora MŚP, stworzył inicjatywę „One Day Recruitment”, w ramach której rekrutacja programistów, włącznie z dniem odpowiedzi na tak lub nie, zamyka się w 24 godzinach.