W debacie CRN dotyczącej rynku druku w Polsce wystąpił jako ekspert Łukasz Rumowski, dyrektor Działu Rozwoju Produktu. Uczestnicy rozmawiali o nowych trendach, potrzebach rynku oraz strategiach producentów w dostosowaniu oferty do potrzeb odbiorców końcowych w zakresie zarządzania dokumentem w organizacji. W debacie wzięli udział również przedstawiciele firm Ricoh, Komputronik Biznes, Brother oraz Epson.

 

Według eksperta Arcusa świadomych klientów w dużych firmach nie interesuje już techniczny aspekt samych urządzeń, ale integracja usługi druku z procesami biznesowymi.

– Korzyścią ma być nie sama usługa związana z drukowaniem, ale usprawnienie wewnętrznego procesu i tym samym ulepszenie środowiska pracy. To jest obszar stanowiący obecnie wyzwanie dla całej branży – przekonuje Łukasz Rumowski.

Nasz ekspert twierdzi, że potencjał MPS (Managed Print Services) został już w klasycznej formie wyczerpany i przerodził się w MDS (Managed Document Services), na którym Arcus opiera koncepcję swoich rozwiązań.

– Mniejszą wagę przywiązujemy do samego drukowania, tylko do dokumentu, w jakiejkolwiek byłby on formie. Kiedy ów dokument obuduje się usługami developmentu, środowiskowymi i tak dalej, to dochodzimy do wniosku, że granicą dla MDS-u jest w istocie jedynie wyobraźnia project managera czy też… aktualne bolączki klienta. Stąd potrzeba dogłębnej analizy potrzeb odbiorców. Mamy strategię, którą nazywamy Arcus Narrow Solution. Polega na tym, żeby za pomocą aplikacji – ale oczywiście na bazie klasycznego MPS-u – tworzyć rozwiązanie trafiające precyzyjnie w określone potrzeby klienta – dodaje nasz ekspert.

Podczas debaty został poruszony również temat biura opartego na cyfrowym dokumencie. Łukasz Rumowski zaznacza jednak, że samej zamiany dokumentu papierowego w cyfrowy nie można nazwać cyfryzacją w pełnej formie. Konieczny jest workflow oraz odpowiednie zarządzanie metadanymi. Nasz ekspert zaznacza również, że wykorzystanie sztucznej inteligencji w urządzeniach drukujących, tak aby uczyły się zachowań użytkowników, również jest elementem cyfrowego biura przyszłości.

Centrum prasoweHome&Aktualności


więcejmniej


więcejmniej