Logo Pulsu Biznesu


Jak możemy przeczytać na stronach internetowych dziennika „Puls Biznesu” system zarządzania drukiem i przepływem dokumentów pozwala obniżyć koszty druku nawet o 40 proc. W artykule cytowany jest Łukasz Rumowski, dyrektor rozwoju produktu w spółce Arcus. Arcus jest dystrybutorem urządzeń Kyocera na polskim rynku.

Jak możemy przeczytać w artykule nawet 80-90 proc. menedżerów nie wie ile pieniędzy w firmie przeznacza na wydruk, a w większości firm koszty wydruków w biurze są analizowane tylko pod kątem zakupu sprzętu. Tymczasem zakup urządzeń drukujących to zaledwie 5-15 proc. całkowitych kosztów ich eksploatacji. Aby obniżyć koszty druku należy analizować koszty materiałów eksploatacyjnych, przeglądów serwisowych, koszt tonerów lub atramentów, napraw i energii elektrycznej.

Pierwszym krokiem do obniżenia kosztów druku jest przeprowadzenie przez specjalistów audytu druku. Audyt przynosi odpowiedź na pytania, jak, gdzie i ile się drukuje. Na tej podstawie opracowuje się rozwiązania dokładnie dopasowane do konkretnych potrzeb klienta.

Łukasz Rumowski wyjaśnia w artykule, że droga do optymalizacji kosztów wiedzie przez uporządkowanie wszystkich elementów procesu drukowania i umiejętnie zarządzanie tymi działaniami. Pozwoli to rocznie zaoszczędzić nawet kilkaset złotych w przeliczeniu na pracownika.

Według Łukasza Rumowskiego opłaca się inwestować w duże, wydajne urządzenia i zmniejszać liczbę urządzeń drukujących w firmie. Podchodząc z odpowiednią rezerwą do ofert hipermarketów na „tanie drukarki do biura”, „biurowe profesjonalne kserokopiarki”, czy „najlepsze ksero do biura”.

Nowoczesne urządzenia wielofunkcyjne pozwalają nie tylko na skanowanie, kopiowanie czy faksowanie. Dodatkowe funkcjonalności to m.in. druk bezpośrednio z urządzenia mobilnego, Wi-Fi czy panel z dotykowym wyświetlaczem do sterowania sprzętem.

Według Łukasza Rumowskiego firmy powinny stawiać na outsourcing druku, a zakup drukarki na własność ma uzasadnienie tylko wtedy, gdy produkcja dokumentów czy druk jest główną dziedziną działania firmy.

Pełna treść artykułu:

http://pulsinnowacji.pb.pl/4637653,66237,taniej-a-wcale-nie-gorzej