XVI Bal Niepodległości Arcus Kyocera

Pokaz strojów historycznych, tradycyjne odtańczenie poloneza, pieśni patriotyczne, aukcja charytatywna we współpracy z Fundacją Dla Polonii, ale także pamiątkowe zdjęcia – to tylko część atrakcji, które czekały na gości szesnastej edycji  Balu Niepodległości, który odbył się w minioną sobotę (9 listopada br.) w hotelu Bristol w Warszawie. Po raz kolejny partnerem technologicznym balu był Arcus SA, przedstawiciel Kyocera Document Solutions w Polsce. Arcus zadbał o to, żeby każda obecna na Balu para została uwieczniona na pamiątkowym zdjęciu. Atelier Arcus Kyocera MDS  zorganizowano w sali im. Stanisława Moniuszki w Bristolu, czyli najstarszym hotelu w Warszawie.

Muzycznym tłem wydarzenia była twórczość Stanisława Moniuszki w 200. rocznicę urodzin kompozytora i wielkiego patrioty. Dlatego też organizatorzy zadbali o moniuszkowskie akcenty. Były nimi m.in.: koncert Włoska Pawlika oraz obecność honorowego gościa, Pani Elżbiety Stanisławy Janowskiej Moniuszko, czyli prapraprawnuczki naszego sławnego kompozytora. Motywami przewodnimi XVI Balu Niepodległości były także: 100. rocznica Powstania Wielkopolskiego i Obrony Lwowa.

Atelier Arcus Kyocera podczas XVI Balu Niepodległości
Atelier Arcus Kyocera podczas XVI Balu Niepodległości

Bal Niepodległości organizowany przez Stowarzyszenie „Kuźnia Milanowska” ma swoje korzenie  w Muzeum Anny i Jarosława Iwaszkiewiczów w Stawisku. Pierwsza edycja przyciągnęła wielu wspaniałych gości, a co roku grono uczestników zwiększa się. Wszystkie dotychczasowe odsłony balów łączy przywiązanie do tradycji i wartości rodzinnych.

“Jesteśmy zaszczyceni mogąc wspierać tak cenne przedsięwzięcia jak Bal Niepodległości organizowany przez Kuźnię Milanowską. Istotnym jest dla nas świętowanie odzyskania przez Polskę niepodległości w sposób radosny. Co ważne w sposób, który jednoczący przedstawicieli środowisk patriotycznych, często o różnych preferencjach politycznych. Wzorem budowniczych polskiej niepodległości: Ignacego Paderewskiego, Józefa Piłsudskiego, Romana Dmowskiego, Wincentego Witosa, czy Ignacego Daszyńskiego” –  tak udział Arcusa w Balu podsumował Michał Gembal, dyrektor marketingu Grupy Arcus.