Stowarzyszenie WIOSNA, organizator projektów SZLACHETNA PACZKA oraz AKADEMIA PRZYSZŁOŚCI korzysta z oszczędnych drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych Kyocera, a także oprogramowania MyQ. Dzięki temu koszty druku spadły prawie o 1/3.

– Dzięki Arcusowi 12 drukarek różnych producentów pracujących w krakowskim biurze Stowarzyszenia zostało zastąpionych przez trzy wydajne urządzenia Kyocera. Liczba używanych rodzajów tonerów spadła pięciokrotnie, a miesięczny koszt ich zakupu – o połowę. Obniżając koszty, możemy efektywniej rozwijać nasze projekty – wyjaśnia Agata Brataniec ze Stowarzyszenia WIOSNA.

– Ważnym elementem wdrożenia ARCUS Kyocera MDS było także oprogramowanie MyQ, dzięki któremu możemy monitorować koszty związane z poszczególnymi akcjami, działami i użytkownikami. Narządzie to daje także komfort użytkownikom ze względu na możliwość druku podążającego i bezpiecznego zwalniania wydruków, po autoryzacji kartą zbliżeniową. Co ważne, obsługa urządzeń oraz systemu jest intuicyjna i bardzo łatwa, a szkolenie z obsługi, który przechodzi każdy z naszych pracowników trwa kilka minut. – dodaje Michał Jaskowski z biura SZLACHETNEJ PACZKI.

Oprogramowanie MyQ pozwala monitorować liczbę wydruków, a także przyznawać limity poszczególnym użytkownikom. System MyQ ograniczył liczbę niepotrzebnych lub błędnych wydruków. Zwiększyła się również świadomość pracowników odnośnie potrzeby wydruku. W efekcie roczna liczba wydruków na jednego użytkownika spadła o 1/3 – z ok. 1500 stron do 1100.

– Cieszymy się, że już od roku możemy współpracować ze Stowarzyszeniem WIOSNA i wspierać tak duże i ważne przedsięwzięcia. Skala SZLACHETNEJ PACZKI jest imponująca – w ubiegłym roku Paczka zjednoczyła prawie milion Polaków, a blisko 20 000 najbardziej potrzebujących rodzin otrzymało efektywną pomoc. Jednak to nie samo doświadczenie niesienia pomocy jest najważniejsze dla darczyńców, a dostrzeżenie drugiego człowieka i jego potrzeb. I to wyróżnia w sposób szczególny SZLACHETNĄ PACZKĘ od innych akcji charytatywnych. Do dziś pamiętam słowa księdza Jacka Stryczka, Prezesa Stowarzyszenia, o istocie pomagania osobom biednym w nawiązaniu do dylematu „ryby” i „wędki”. Ksiądz Jacek w swojej strategii poszedł dalej – najważniejsza jest mentalność wędkarza. To właśnie kontekst edukacji, pracy nad sobą wraz z najważniejszymi wartościami SZLACHETNEJ PACZKI czyli: odpowiedzialnością, zaufaniem, mądrością i szlachetnością spowodowały idealne wpisanie się naszej współpracy w filozofię marek ARCUS i Kyocera. – komentuje Michał Gembal, Dyrektor marketingu Grupy Arcus.

Arcus posiada certyfikat przynależności do Drużyny SZLACHETNEJ PACZKI ze względu na współpracę ze Stowarzyszeniem WIOSNA – organizatorem akcji. Dzięki niej w 2014 roku do blisko 20 tys. rodzin w całym kraju trafiły paczki o wartości ponad 40 mln zł. W ramach akcji darczyńcy przygotowują paczki, odpowiadające na konkretne potrzeby osób żyjących w niezawinionej biedzie, czyli takich, które znalazły się w trudnej sytuacji z powodów niezależnych od siebie. Do projektu włączane są m.in. osoby starsze i samotne, rodziny wielodzietne, dotknięte chorobą lub niepełnosprawnością, samotni rodzice oraz ci, których spotkało nieszczęście. Skoordynowanie potrzebujących osób, tysięcy wolontariuszy i ponad 700 tys. Darczyńców to bardzo duże wyzwanie organizacyjne.

Stowarzyszenie WIOSNA to polska organizacja charytatywna, powstała w Krakowie w 2001 roku. Założycielem i prezesem Stowarzyszenia jest ks. Jacek Stryczek. Główne założenie WIOSNY to propagowanie solidarności z potrzebującymi, pośredniczenie w organizowaniu pomocy i współtworzenie społeczeństwa obywatelskiego. W projektach Stowarzyszenia WIOSNA najważniejsze jest łączenie osób potrzebujących z darczyńcami i wolontariuszami oraz uczenie przedsiębiorczości, aby każdy mógł samodzielnie poradzić sobie w życiu. SZLACHETNA PACZKA kieruje się słowami „Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego!”.