9 marca Microsoft rozpoczął automatyczne aktualizowanie systemów operacyjnych Windows 10 (aktualizacje KB5000802, KB5000808, KB5000809, KB5000822). W wyniku błędów w automatycznej aktualizacji zdiagnozowany został problem przy próbie wydruku. Objawia się on pojawieniem “bluescreena” oraz zawieszeniem systemu. Błąd dotyczy głównie urządzeń Kyocera, Ricoh i Zebra.
Aby rozwiązać problem, należy:
- dla Windows 10 Build 1909 ręcznie odinstalować aktualizację KB5000802,
- dla Windows 10 Build 2004 oraz 20H2 ręcznie odinstalować aktualizację KB5000808,
- dla Windows 10 wersja 1803 ręcznie odinstalować aktualizację KB5000809,
- dla Windows 10 wersja 1809 ręcznie odinstalować aktualizację KB5000822,
- dla Windows 10 wersja 1909 ręcznie odinstalować aktualizację KB5000808,
- dla Windows 10 wersja 2004 oraz 20H2 ręcznie odinstalować aktualizację KB5000802.
Rekomendujemy również, aby zablokować pobieranie nowych aktualizacji do czasu naprawy błędu przez Microsoft. Więcej informacji na windowslatest.com
Aktualizacja z 16 marca 2021
Problem został rozwiązany w aktualizacji KB5001567. Jest to aktualizacja zbiorcza, więc nie ma potrzeby stosowania żadnej poprzedniej aktualizacji przed jej zainstalowaniem. Należy sprawdzić dostępność aktualizacji, aby zainstalować KB5001567 i może być konieczne wybranie opcji Pobierz i zainstaluj. Aby uzyskać instrukcje dotyczące sprawdzania dostępności aktualizacji, sprawdź Update Windows 10. Tę aktualizację można zaimportować ręcznie do usług Windows Server Update Services (WSUS). Zobacz Microsoft Update Catalog, aby uzyskać instrukcje.
Więcej informacji na: https://docs.microsoft.com/
W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu: serwis@arcus.pl